facebook

Na železničnom priecestí pribudne svetelné zariadenie

Na trase Šahy – Čata pribudnú vyššie bezpečnostné prvky. Zrekonštruujú celé priecestie.

V Levickom okrese tento rok zmodernizujú jedno železničné priecestie.(Zdroj: Archív (TNP))

ČATA. Ťažko zranený vodič Citroenu. To bol výsledok nehody, ktorá sa stala vlani v máji. Na železničnom priecestí vo Veľkých Kozmálovciach, ktoré nie je vybavené svetelnou signalizáciou ani mechanickým zariadením, vošiel 52-ročný vodič pod prichádzajúci rýchlik. Nerešpektoval značku STOP.

Železnice SR pokračujú aj tento rok v rekonštrukcii priecestí. V Levickom okrese zmodernizujú jedno medzi Čatou a Šahami.

Pribudne svetelná signalizácia

Na tratiach v Levickom okrese je 96 priecestí, z toho najviac, až 62, je nezabezpečených – vybavené sú iba dopravnými značkami. Dve priecestia majú mechanické zabezpečovacie zariadenie – závory. Svetelné signalizačné zariadenie, ale bez závor je na 17 priecestiach a na ďalších pätnástich sú aj svetlá, aj závory.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú tento rok úpravu jedného priecestia v okrese. Podľa hovorkyne Martiny Pavlikovej majú vo svojom investičnom pláne zaradenú stavbu: Zvyšovanie bezpečnosti na železničných priecestiach, traťový úsek Šahy – Čata, priecestné zabezpečovacie zariadenie v kilometri 0,330.

„V rámci tejto stavby dôjde k vybudovaniu nového svetelného zabezpečovacieho zariadenia, ako aj k rekonštrukcii priecestnej konštrukcie na uvedenom priecestí,“ informovala hovorkyňa. V súčasnosti je toto miesto bez závor a svetelnej signalizácie, osadená je len dopravná značka STOP.

Nepriaznivý začiatok roka

Železnice reagujú na pribúdajúce dopravné nehody a kolízie s vlakmi.

„Len za prvý mesiac tohto roku sa stalo na priecestiach až desať nehôd, z toho v deviatich prípadoch išlo o zrážku vlaku s cestným motorovým vozidlom a v jednom prípade išlo o zrážku s chodcom. Zrážky s mnohotonovým vlakom si vyžiadali jeden ľudský život,“ priblížila hovorkyňa aktuálnu štatistiku.

Upozornila, že všetky zrážky sa stali z viny účastníkov cestnej premávky, ktorí podcenili stav cesty, zimu a mráz, nedali prednosť vlaku a nerešpektovali výstražnú svetelnú a zvukovú signalizáciu. „Uvedené nehody sa nemuseli stať, ak by sa vodiči či chodci zbytočne neponáhľali, nepodceňovali nebezpečenstvo na priecestí a dodržiavali pravidlá cestnej premávky,“ doplnila.

„Paradoxom je, že ŽSR začiatkom roka avizovali za posledných 16 rokov historicky najnižšie číslo v počte nehôd, ako aj v počte obetí za rok 2016,“ pripomenula. Vlani sa stalo 38 nehôd na priecestiach, čo je približne tretinový pokles, zahynulo šesť ľudí.

V Levickom okrese došlo vlani k jednej takejto nehode. Stala sa 19. mája po ôsmej hodine ráno na nezabezpečenom priecestí pri Veľkých Kozmálovciach. Rýchlik z Banskej Bystrice do Bratislavy sa zrazil s osobným autom. „Príčinou vzniku nehody bolo nerešpektovanie Zákona NR SR č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, paragraf 28, vodičom motorového vozidla,“ pripomenula Pavliková.

Nahlásiť číslo priecestia

Podľa jej slov na priecestiach najčastejšie evidujú kolízie, keď uviazne vozidlo na koľajniciach. Dôvodom býva, že vodiči nerešpektujú výstražný stav na svetelných alebo mechanických zariadeniach a chcú prejsť cez koľajnice.

„V takýchto prípadoch môžu účastníci cestnej premávky na priecestí kontaktovať záchranné zložky na čísle 112 a 158, a nadiktovať operátorovi jedinečné identifikačné číslo priecestia,“ radí.

Podľa tohto čísla vie operačné stredisko zistiť úsek, kde sa dané priecestie nachádza. Okamžite ohlási zamestnanca Železníc, ktorý riadi dopravu v danom úseku. Ten v prípade bezprostredného ohrozenia môže až zastaviť železničnú dopravu.

Jedinečné identifikačné číslo je vyhotovené z reflexného materiálu, takže je dobre viditeľné aj v noci. Nalepené je na zadnej strane výstražného kríža alebo na skrini výstražníka zo strany od železničnej trate.


  1. SERIÁL (3.): V strede levického sídliska chátra kedysi populárna plaváreň 839
  2. S levickým nadjazdom opravia aj ďalší most v okrese 345
  3. SERIÁL (1.): História kúpaliska Margita - Ilona sa začala písať pred vyše 100 rokmi 147
  4. Littva vyhral Korona cup. Čakajú ho majstrovstvá Európy 99
  5. SERIÁL (2.): Levickú verejnú plaváreň otvorili v roku 1900 95
  6. Prečo autá prechádzajúce Levicami snímali? 93
  7. Zdravotné postihnutí sa môžu obrátiť na komisárku 37
  8. Hrozba šírenia žltačky sa vrátila. Opatrenia sú na juhu okresu Levice 36
  9. Pavel Hlavatý stál na čele ObFZ Levice dlhých 32 rokov 32
  10. Levický nadjazd je opäť v hre 17

Najčítanejšie správy

Levice

SERIÁL (3.): V strede levického sídliska chátra kedysi populárna plaváreň

Potulky po niekdajší kúpaliskách a vodných atrakciách v regióne pokračujú tretím dielom. Po Margite – Ilone a už neexistujúcej levickej verejnej plavárni prinášame spomienku na plaváreň v Leviciach.

S levickým nadjazdom opravia aj ďalší most v okrese

V rámci plánovaných opráva piatich mostov v Nitrianskom a Trnavskom kraji sú dva v Levickom okrese.

SERIÁL (1.): História kúpaliska Margita - Ilona sa začala písať pred vyše 100 rokmi

Vojaci cisárskeho a kráľovského pešieho pluku využívali pramene ako prví. Miestni obyvatelia vo vode močili konope.

Littva vyhral Korona cup. Čakajú ho majstrovstvá Európy

Za náročných poveternostných podmienok si letecký modelár vylietal v maďarskom meste Kecskemet prvé miesto.

SERIÁL (2.): Levickú verejnú plaváreň otvorili v roku 1900

Potulky po niekdajší plavárňach, kúpaliskách a vodných atrakciách v regióne pokračujú ďalším dielom. Po vyše 100-ročnom kúpalisku Margita – Ilona prinášame spomienku na verejnú plaváreň v Leviciach.

Blízke regióny

Proces s mužmi, ktorí kopali ľudí ho hlavy, sa opäť nezačal. Kvôli autu

Pojednávanie sudca odročil na september. Trvá na prítomnosti všetkých obžalovaných.

Ukradli kartu a vybrali z bankomatu peniaze. Zachytila ich kamera

Polícia prosí o stotožnenie žien na záberoch.

Pedagóga SPU v Nitre odsúdili na podmienečný trest za nepriamu korupciu

Súd obom uložil tresty odňatia slobody v trvaní šesť mesiacov s podmienečným odkladom na 12 mesiacov a peňažné tresty 500 eur.

Šaľa čaká na VSS Košice, ČFK Nitra v kraji nebude

Horúcou témou týchto dní je zloženie futbalových súťaží v regióne pre novú sezónu.

Nemocničné pavilóny už spája konštrukcia nadzemného tunela

Autá, ktoré sa nezmestia pod prepojenie, pustia do nemocničného areálu cez nový vjazd. Prioritne je určený pre sanitky.

Všetky správy

Sagan vracia milióny, ktoré doňho investovali. Jeho šéf je spokojný

Bývalý nemecký cyklista Ralph Denk založil pred siedmimi rokmi amatérsky tím, teraz je medzi elitou. Aj vďaka Saganovi.

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

Šéf cyklistického zväzu: Priebeh pretekov elitnej kategórie ma zaskočil

Boli to najlepšie majstrovstvá v histórii spoločných šampionátov, a nielen spoločných, tvrdí Peter Privara.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Kam vyraziť