LEVICE. Sťažnosti na zakalenú vodu v mestskom vodovode riešia pracovníci vodární vždy so začiatkom sezóny napúšťania bazénov v záhradách. Zvýšený odber môže spôsobiť dočasné zhoršenie senzorických vlastností pitnej vody, ako je zmena farby či mierny zákal.
Následné prečisťovanie systému je zložitý proces. Levický závod Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti hľadal riešenie. Po prvýkrát ponúka v Leviciach rozvoz pitnej vody v cisternách na požiadanie majiteľov bazénov.
Letné radovánky
Bazénov v záhradách v meste z roka na rok pribúda. Podľa slov riaditeľky vodárenskej spoločnosti Zuzany Trnkovej problémy s pitnou vodou sa ohlásia, najmä keď má prísť okamžité oteplenie. „Zákal mávajú nielen v jednej ulici, ale aj celej oblasti,“ hovorí riaditeľka o sťažnostiach odberateľov. Spôsobuje ho nárazový odber vody do bazénov. „Robia to neodborne, vodu napúšťajú rýchlo. Prúd potom strhne v potrubiach usadené čiastočky a voda je mútna,“ opisuje pre MY Týždeň na Pohroní. Ako hovorí, stalo sa už, že ľudia začali prudko napúšťať vodu a odišli na nákup do obchodu.
Odstraňovanie následkov stojí vodárov čas aj peniaze. „Potrubie musíme preplachovať, zobrať vzorky, spraviť rozbory,“ vysvetľuje.
Vodu dovezú bezplatne
Od minulého týždňa ponúkajú v Leviciach rozvoz pitnej vody do bazénov cisternou s objemom desať metrov kubických. Majiteľov záhradných vodných atrakcií to nestojí nič, navyše ušetria peniaze aj za prípadný odber z vlastnej vodovodnej prípojky a tiež za stočné.
„Uvidíme, ako to pôjde, aký bude záujem,“ uvažuje Z. Trnková. Očakáva, že zvýšené náklady na rozvoz vody by mohli aspoň čiastočne vykryť náklady, ktoré inak vynakladajú na čistenie zakalenej vody v potrubí.