facebook
INZERCIA

Do vozového parku Prvej Slovenskej železničnej, a. s., pribudla lokomotíva Siemens Vectron

Slávnostné odovzdanie viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron sa uskutočnilo 8. februára na Železničnej stanici v Leviciach.

Pásku slávnostne prestrihli (zľava): Ján Ďurian, Karl Strasser a Ladislav Szuťányi.


psz-strihanie_r1372_res.jpg

Lokomotívu uviedli (zľava): Ján Ďurian, Karl Strasser a Ladislav Szuťányi.

LEVICE. Na podujatí sa zúčastnili zástupcovia spoločnosti Siemens Austria, Siemens Hungaria, zástupcovia akcionárov spoločnosti PSŽ, a. s., Dáša Ďurianová a Ján Ďurian, obchodní partneri, predsedníčka predstavenstva sesterskej spoločnosti Šped-Trans Levice, a.s., Alena Benedová, a zamestnanci a spolupracovníci PSŽ, a.s. a ďalší pozvaní hostia.

Prvá Slovenská železničná, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá sa zaoberá obsluhou železničných vlečiek, prenájom železničných koľajových vozidiel a železničnou nákladnou dopravou tovarov a materiálov. Vo svojom privátnom vozovom parku mala doteraz osem lokomotív. V týchto dňoch k nim pribudla ďalšia, ktorá v sebe spája dva typy lokomotív – poháňaných jednosmerným alebo striedavým prúdom. Jej hlavnou výhodou je, že na štátnych hraniciach s krajinou, kde je iná elektrická sústava, nie je potrebné lokomotívy vymieňať. Viacsystémová lokomotíva Siemens Vectrom patrí medzi najmodernejšie na trhu.

História spoločnosti

Kým spoločnosť PSŽ, a. s., obohatila svoj vozový park o tento moderný hnací stroj, prešla takmer 15-ročným vývojom. Spoločnosť vznikla doslova na „zelenej lúke“. Zelenú a žltú, symbolické farby mesta Levice, si pri zrode zvolila za svoje firemné farby.

„Liberalizácia železničnej dopravy umožnila vstup neštátnych spoločností na železničný dopravný trh. V roku 2003 sa hlavný akcionár spoločnosť Šped-trans, s.r.o., rozhoduje a zakladá privátny železničný podnik, Prvú Slovenskú železničnú, a.s.,“ priblížil Ladislav Szuťányi, predseda predstavenstva spoločnosti.

szutanyi-new_r2359.jpg

Svoju činnosť začala firma obsluhou železničných vlečiek v pivovaroch Heineken, Šariš a v Bani Dolina vo Veľkom Krtíši. V roku 2005 podpísala zmluvu na obsluhu železničnej vlečky v spoločnosti Bukocel, kde pôsobí dodnes. V súčasnosti obsluhuje aj železničné vlečky v pivovare Heineken, v spoločnosti ADM -strediská Levice a Sečovce, v Maďarsku v cukrovare v meste Kaposvár a v tepelnej elektrárni Vértesi erómü.

V roku 2007 získala licenciu na prevádzkovanie dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach ŽSR a súčasne bezpečnostné oprávnenie typu „A“, na základe ktorého získala v roku 2008 ako prvá zahraničná spoločnosť bezpečnostné oprávnenie typu „B“ v Maďarsku a o rok neskôr aj v Českej republike.

1_res.jpg

Stroje na trati

Svoj prvý nákladný vlak poslala na trať Dubnica – Šurany – Komárom v apríli 2008. „Spočiatku sme vykonávali svoju dopravnú činnosť len s prenajatými hnacími dráhovými vozidlami, ktoré sme postupne od vlastníkov železničných vlečiek odkúpili,“ opisuje ďalšie významné medzníky v živote spoločnosti predseda jej predstavenstva. K dieselovým lokomotívam T – 334, 740, 742 pribudli hnacie dráhové vozidlá radu 750 a 770, neskôr ďalšia lokomotíva radu 770. Spoločnosť si prenajíma aj elektrické striedavé a jednosmerné lokomotívy radu 140, 240, 242, 363.5, Siemens, Softronic. V roku 2011 si spoločnosť ako prvá na Slovensku kúpila zrekonštruovanú striedavú elektrickú lokomotívu radu 240 číslo 240 039.

6_res.jpg

7_res.jpg

Pokrývajú celú strednú Európu

Okrem nárastu počtu pracovníkov z dvoch na súčasných 157 pracovných miest na Slovensku a v Maďarsku firma postupne zvyšovala objem prepravených ton tovaru na 3,4 milióna ton v roku 2015 a tiež výnosy až na súčasných 18,300 milióna eur. „Od vzniku spoločnosti sme nadobudli dlhodobý majetok v celkovej hodnote 9,22 milióna eur,“ bilancoval L. Szuťányi.

PZŽ, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá pôsobí v troch štátoch strednej Európy. V roku 2014 bola založená pobočka v Maďarsku. „Máme podpísané zmluvy o odovzdávaní vlakov s národnými prepravcami ZSSK Cargo, PKP, ČD, RCA, RCH, Slovinské a Chorvátske železnice a CFR. Dnes dokážeme ťahať nákladné vlaky z priechodových hraničných staníc cez Maďarsko, Slovensko a Českú republiku v smeru sever – juh alebo západ – východ a späť,“ opisuje geografický záber.

Skrátenie doby prepravy dosahuje spoločnosť aj tým, že v hraničných prechodových staniciach nemení lokomotívy, ale menia sa len rušňovodiči, napríklad na maďarsko-slovenskej hranici alebo rušňovodiči pokračujú vo výkone na tratiach Českých dráh.

V roku 2015 sa hlavný akcionár a vedenie spoločnosti PSŽ, a. s., rozhodli pre kúpu prvej viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron. Dôvodom bol nárast objemu prepravovaného tovaru, rôzne typy elektrických sústav v jednotlivých štátoch a najmä dlhodobá perspektíva prepráv do štátov, ako Nemecko, Rakúsko, Rumunsko, Chorvátsko, Slovinsko a ďalších.

Lokomotíva Siemens Vectron je prvou lokomotívou, ktorú spoločnosť Siemens predala do vlastníctva železničnej spoločnosti so sídlom na Slovensku.

durian_r966.jpg

benedova.jpg

misak_r1675.jpg

strasser_r6650.jpg

Ďalšie články z rubriky Spravodajstvo


  1. O titul Dedina roka 2017 zabojujú aj dve obce z nášho okresu 738
  2. Motorkár vyšiel z cesty a narazil do stromu 98
  3. Žiarovo zelenú farbu jazierka by čakal málokto 73
  4. V nemocnici chýbajú lekári. Novým ponúkajú náborový príspevok 5-tisíc eur 72
  5. Erik Karvai zo Šiah je v tridsiatich rokoch už sedemnásobný majster Európy 47
  6. Starší žiaci ŠBK Junior Levice si vybojovali striebro 39
  7. Prvý zápas o tretie miesto futsalistom nevyšiel. Čaká ich reparát 31
  8. Prídite v sobotu do vínnych pivníc za Levicami 22
  9. Dobrovoľníčky SČK z Levického okresu prijal prezident A. Kiska 19
  10. Celé Želiezovce športovali 18

Najčítanejšie správy

Levice

O titul Dedina roka 2017 zabojujú aj dve obce z nášho okresu

Bátovce a Santovka sa uchádzajú o titul v celoslovenskej súťaži. Zahlasovať sa dá aj cez internet.

Motorkár vyšiel z cesty a narazil do stromu

Tragická nehoda sa stala na juhu Levického okresu.

Žiarovo zelenú farbu jazierka by čakal málokto

Len niečo vyše mesiaca bola umelá vodná nádrž v mestskom parku napustená.

V nemocnici chýbajú lekári. Novým ponúkajú náborový príspevok 5-tisíc eur

Akútny nedostatok minimálne desiatich lekárov chce vedenie levickej nemocnice vyriešiť nemalým náborovým príspevkom.

Erik Karvai zo Šiah je v tridsiatich rokoch už sedemnásobný majster Európy

Tridsaťročný Šahan Erik Karvai je 7-násobný majster Európy v silovom trojboji. Okrem toho je držiteľ niekoľkých rekordov a viacnásobný majster Slovenska.

Blízke regióny

Maturita v kroji? Prečo nie, je to slávnostný odev

Detva žije tradíciami, a to sa odráža aj v živote gymnazistov.

Viola Stern Fischerová umrela

Naposledy vydýchla vo štvrtok 25. mája ráno.

Čelná zrážka na ceste pod Pustým hradom. Dvadsaťjedenročná žena sa ťažko zranila

Škoda, ktorá pri dopravnej nehode vznikla, je odhadnutá na 16-tisíc eur.

Žiak predával na základnej škole marihuanu, už ho obvinili

Na podozrivého ôsmaka upozornili učitelia. Polícia prišla do školy s vycvičeným psom.

Mladý vodič to už neubrzdil. Bol veľmi blízko

Pri nehode sa ľahko zranila vodička Fabie. Podobne dopadol aj vinník nehody.

Všetky správy

Američania obkľučujú Severnú Kóreu. Tentoraz nejde o bluf

Pri Kórejskom polostrove sú dve americké lietadlové lode. Ďalšie môžu čoskoro pribudnúť.

Trump sa predviedol nevyberaným gestom, odstrčil premiéra Čiernej Hory

Na sociálnych sieťach gesto vyvovalo kritické reakcie.

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

Návrh na rozpustenie ĽSNS vyvolá diskusiu, politici reagujú na Čižnárov krok

Smer pripomína Adolfa Hitlera, Most-híd hovorí o logickom kroku.

Funkcionár Zvolena neveril vlastným očiam, keď čítal požiadavky niektorých hráčov

Dušan Mráz priznal, že je v kontakte s brankárom Jánom Lašákom. Radi by sme ho videli v štruktúrach nášho klubu, tvrdí.

Kam vyraziť